JellyPages.com

Khamis, 7 Jun 2012

Cinta Cyber, Bahagia Atau Bahana?

cinta cyberMesti ada di antara kita yang berjaya dalam cinta cyber mereka dan tak kurang juga yang menemui kegagalan. Jadi inilah tajuk sebenar yang ingin aku kongsikan bersama dengan anda. Anda pernah bercinta melalui alam maya? berjaya atau tidak?
Berjaya atau tidak itu adalah bergantung kepada individu itu sendiri sama ada dia betul-betul ikhlas atau sekadar untuk suka-suka. Jika bercinta cyber ini, kejujuran dan keikhlasan adalah amat penting kerana ia adalah kunci kejayaan.
Pada sesi perkenalan, boleh nak dikatakan ada juga pasangan yang belum mengenali muka masing-masing kerana ada di antara mereka mula dengan berchatting di chatroom sebelum bertukar FB atau apa-apa saja akaun. Tapi ada setengah pihak ini apabila telah mendapat akaun FB atau sebagainya yang boleh menampakkan wajah seseorang yang di kenali itu mereka terus tidak berhubung. Persoalannya adakah paras rupa mempengaruhi cinta cyber??
Sebab itulah kita kena jujur dalam sesuatu hubungan yang terbina itu supaya tiada yang akan terluka pada hari kelak. Cuma apa yang penting dalam cinta cyber ini adalah kekuatan hati untuk menempuh segalanya secara bersama, sama ada suka atau duka.
Kesimpulan yang boleh aku rungkai dari persoalan kali ini adalah cinta cyber boleh memberi kebahagiaan kepada kedua-dua individu itu jika mereka faham apa status dan janji yang mereka pegang selama ini. Jika dugaan yang sekecil ini tidak mampu di pegang, cuba anda renungkan mampukah anda untuk menempuh dugaan yang lebih besar selain daripadacinta.

Peringatan untuk diri sendiri dan orang lain:

Renung-renungkanlah apa yang terbaik untuk diri ada. Jangan biarkan anda membawa diri anda ke lembah kehinaan sama ada itu cinta cyber atau tidak. Jagalah diri anda sebaik-baiknya.=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan